Ein FB-dialog på gammaljonsok

Eit utdrag av ein dialog som starta på Johannes Døyparens dag, den 7. juli.
(Det som er autentisk er vel alltid spanande å lesa…)Først posta eg eit bilete på FB dagen etter Gammal-Jonsoknatta (7. juli 04:51)
(Kan ikkje hugse eg var vaken då, men ..)Øyvind Lerø
For Annlaug, Bas og Svein.

Mobilopplastninger

7. juli kl. 04:51 via mobiltelefon ·
Personvern:

· Liker ·
Morten LystrupLeif Tore Michelsen og 2 andre liker dette.
 

Ragnhild Helena Aadland Høen Fantastiske farger!
7. juli kl. 08:35

Øystein Lid Korleis var jons-vaka? Tok dei ned krusifikset som i gamal tid?
7. juli kl. 12:49


Øyvind Lerø ‎’Jonsokmessa’ var i helga (pilegrimsstevne då). Så kyrkja var ikkje åpen då eg kom nærmere kl 20. Eg måtte vente med å tre inn til i dag kl 9.30. Fikk ein time aleine der då. Det kreves tru for å ta ned krusifikset, om den trua finns i våre dagar veit eg ikkje (om det skjer på pilegrimsstevne) Eller om de på St. Paul messa i fjor fikk lov til det.
7. juli kl. 13:04


Øyvind Lerø ‎@Ragnhild. Blei krusifikset tatt ned i fjor på messa?
7. juli kl. 13:05
Øystein Lid ganske uhistorisk av kyrkjefolket på staden å halda kyrkja stengt på sjølvaste gamlejonsok. Den eine dagen i året miraklet etter sigande finn stad. Det var vel ved midnatt dei tok krusifikset ned etter gamal tradisjon (men blir det natt til 6. Eller 7. juli?). Nok eit døme på at kyrkjer som hovudregel bør stå opne, slik det er i mange andre europeiske land.
7. juli kl. 13:56
 
Øystein Lid Og korleis tenkjer stevne-arrangørane? At miraklet sikkert let seg repetera på den dagen det måtte vera mest beleilig å ha messe? Kva om påskeelden i Jerusalem kunne dukka opp litt før på kvelden så ein slapp å halda seg vaken til godt etter midnatt? Men eg preikar vel for koret, du må vel vera (adjektiv) etter å ha gått heile pilgrimsleia og så koma til stengt kyrkje.
7. juli kl. 14:01
 
Øyvind Lerø Kanskje eg kom fram ein dag for seint, eg tenkte ikkje på at det kan ha vært kvelden/ natta til den 6. som er sjølve dagen?
Eg var både usikker på å starte (sto opp torsdag kl 5, men lot være å gå — om eg hadde gått den dagen, hadde eg aldri klart å passere fjellet opp frå Jondal søndag pga av skodde og regn, jeg tenker med gru på om jeg hadde prøvd) og var i det jele tatt usikker på å komme fram, så det var kun sokn.pr. i Jondal eg kontakta på forhånd vedr pilegrimsvegen over fjellet, og eg kontakta altså ingen i Røldal. Tenkte på å spørre om å få være der om natta, men vake ville eg nok ikkje klart. I går sovna eg før eg fikk åpna soveposen. 44 km og opp over 1000 m høyde og med mest asfalt (bortsett fra postvegen Odda-Sandvin 5 km) var ein kraftprøve.
Men eg trur ikkje ho var åpen kvelden den 5. Den skjønne, bunadskledte jenta som tok imot inngangspengane på 40 kr, ville nok ha sagt det. Vi hadde ein prat om krusifikset.
Jeg er jo enig i alt du ellers påpeker. F.eks at stevnet ikkje inkluderer jonsoknatta. Sitter her med et hefte utgitt av soknerådet i Røldal, ført i pennen av Oddvar Jensen (NLA), men finner ikke svar på det der.
7. juli kl. 14:46


Øyvind Lerø Eg regna med at kjerko (no går det i reint stril her) var stengt og blei derfor ikke (adjektiv). Min vandring var ein forbønshandling (og fleire har bedt med) for eg trur Gud fortsatt helbreder. Om han ville at krusifikset skulle sveitte framfor meg (aleine) ville han ordna det slik. Men eg trur det kan skje igjen. Ja eg veit jo at det kan, om Gud vil.
7. juli kl. 14:53
Øystein Lid Uansett: All respekt for gjennomført valfart! Eg håpar å møta deg ved høve, slik at eg kan høyra meir.
7. juli kl. 23:18
Ragnhild Helena Aadland Høen Hei! Det er den 6. juli som er gamaljonsokkvelden (tilsv. 24. juni), mens 7. juli tilsvarer 25. juni, altså selve jonsokdagen, etter den gamle kalenderen. Vi spurte skriftlig om å få ta ned krusifikset, men fikk blankt nei. Jeg vet ikke hva de fryktet mest: Riksantikvaren eller at noen skulle bli helbredet under en katolsk messe. Iallfall fikk vi ikke lov. Det var såvidt vi fikk lov til å bruke røkelse under messen. De måtte høre med Riksantikvaren som til slutt gav oss lov hvis vi luftet godt ut i to timer etter at midnattsmessen var over. Nei, det skjer aldri noe i Røldal kirke den 6. juli, med mindre noen utenfra (som oss) organiserer noe der.
8. juli kl. 15:11
Øyvind Lerø ‎@Ragnhild Takk for oppklarende info. Nei, riks-erkebiskop-antikvaren avviker ikkje fra læra! Eg kom no fram på rett dag, då. Har sendt deg ein e-post med bilder som du kan bruke som du vil. Det er ikkje lpv å ta bilde i Røldal kyrkja. Så eg har ikkje. Bildet av krusifikset du får er ei avfotografering av ei bok. Det var lov… Krusifikset er jo mykje vakrare frå den sida ansiktet vender. (som du sjøl har sett). Lykke til med foredraget.
8. juli kl. 19:42

Legg igjen en kommentar

